4 syytä, miksi edes pienen oman jutun seuraaminen kannattaa

Kiitos sinulle, joka luet tätä postausta. Kiitos sinulle siitä, että olet ollut mukana tänä vuonna tämän blogin taipaleessa. Vaihdoin syyskuussa blogini osoitetta, joten kiitos sinulle myös, jos olet käynyt edellisessä blogissani. Kiitos siitä, että sä olet lukenut näitä blogipostauksia. Se merkitsee minulle todella todella paljon.

Koronavirus muutti tämän vuoden suunnitelmia paljon- niin kuin varmaan jokaisella, mutta siitä huolimatta tästä vuodesta jäi minulle hyviä muistoja. Tänä vuonna olen oppinut valtavasti uusia asioita mm. lukion aloittamisen myötä.

Tänä vuonna olen löytänyt tämänhetkisen intohimoni. Luulin, että olisin löytänyt sen silloin, kun kiinnostuin muutama vuosi sitten enemmän blogin pitämisestä. Tämänhetkisen intohimoni, joka liittyy myös bloggaamiseen, löysin kuitenkin vasta tänä vuonna. Sen löytäminen on ollut yksi tämän vuoden parhaista asioistani ja vienyt minua hurjasti eteenpäin.

Tuntuu siltä että, kun mä olen keskittynyt mun intohimoon tänä vuonna, rakentanut mun näköistä elämää ja tehnyt omaa juttuani olen voinut henkisesti paremmin. Olen ollut enemmän minä ja tuntenut itseni vapaammaksi sekä iloisemmaksi. Se on jotenkin aivan mahtava tunne.

Onko sinulla tällä hetkellä joku oma juttu tai asia, josta tykkäät tosi paljon? Jos sinulla on edes jokin asia, jonka tekemisestä pidät, kai muistat pitää siitä kiinni? Ehdottomasti kannattaa pitää kiinni asiasta tai asioista, joita tykkäät tehdä.

Tulet varmaankin hyvälle mielelle asioista, joita tykkäät tehdä joten, mitä järkeä sen asian hukkaan heittämisessä silloin olisi? Eikö olekin ihanaa, kun tulet hyvälle mielelle jostain asiasta? Miksi heittää hukkaan hetkiä, joina olet iloinen?

Onko sinulla ollut jokin asia, joka on ollut sinulle tärkeä tai saanut tuntemaan iloa/ arvokkuutta? Oman jutun tai jonkin asian tekeminen, josta tykkäät, on oikeasti tosi arvokasta. Parhaimmillaan se voi saada sut tuntemaan, että elämässä on jotain elämisen arvoista tai tärkeää. Eikö se olisikin ihanaa?

Mahdollisesti omasta jutusta tai intohimosta voi saada voimaa. Huonoimpina hetkinä tämän vuoden aikana esimerkiksi, kun blogini on tuntunut mitättömältä tai ei ole ollut voimia tehdä koulujuttuja olen yrittänyt muistaa, miksi ylipäätään aloitin. Muistaa sen, miksi kukin asia on minulle tärkeä ja, mitä ne minulle merkitsevät. Muistan myös, miksi minulla on kyseinen intohimo. Muistutuksesta saan itselleni voimaa jatkaa eteenpäin hetkellisistä vastoinkäymisistä huolimatta.

Mahdollisen oman jutun, intohimon tai jonkin asian, mistä tykkäät heittäminen ei ole minkään arvoista. Mieti, mitä sä voisit parhaimmillaan saada ja kokea, jos päätät tarttua kiinni omaan juttuusi ja pitää siitä kiinni? Mitä sä häviäisit siinä, jos yrittäisit?

Jos sulla on joku asia, josta tykkäät tosi paljon, muistathan pitää siitä kiinni? Muistathan sen voiman? Sun oma juttusi voi tehdä susta elinvoimaisemman. Sitäpaitsi luuletko, että harmittelisit kuolinvuoteellasi asioita joita teit vai asioita, jotka jätit tekemättä?

Jätä kommentti